درمان آسان زانو درد در طب سنتي

۷ بازديد

براي مشاهده درمان زانو درد در طب سنتي روي لينك زير كليك كنيد

زانو درد طب سنتي 

علل زانودرد چيست؟

زانو درد بسته به سن افراد علل مختلفي دارد. به طور كلي زانودردها به دو دسته تقسيم مي شوند:

يكي آنهايي كه علل ثانويه دارند، مثلا فردي كه دچار شكستگي زانو شده است.

در يكسري افراد هم زانودرد علت اوليه دارد، مانند افرادي كه التهاب مفصل (آرتريت) زانو شده اند و غضروف مفصل زانوي آنها تخريب شده است.

 

چه افرادي دچار درد زانو مي شوند؟

اصولا بر اساس سن بيمار كه در چه سني از زانو در شكايت مي كند، افراد به دو دسته تقسيم مي شوند:

۱- يكي افراد جواني كه معمولا از لحاظ ورزشي و تحرك بدني فعال هستند و از درد جلوي زانو شكايت مي كنند و درد آنها بيشتر موقع نشست و برخاست ايجاد مي شود، به خصوص هنگامي كه به كوه مي روند و از كوه پاين مي آيند، و يا از پله بالا و وپاين مي روند، و يا هنگام نماز خواندن در نشست و برخاست از درد زانو شكايت مي كنند.

 

۲- دسته دوم هم افرادي هستند كه در سنين كهنسالي هستند و بيشتر تخريب غضروف مفصل زانو در اين افراد است كه موجب درد مي شود كه منجر به آرتروز مي گردد.خودتان را با فعاليت زياد خسته نكنيد، بلكه در اولين فرصت به استراحت بپردازيد. گوش به زنگ باشيد، زيرا بيشتر صدمات بدني زماني اتفاق مي افتد كه انسان خسته است.

 

حس درد بوسيله اعصاب منتقل ميشود. اعصابي كه حس درد زانو را منتقل ميكنند به اعصابي كه حس درد ناحيه لگن و مچ پا را منتقل ميكنند نزديك است پس درد مفصل زانو ممكن است در لگن يا در مچ پا حس شود و يا برعكس ممكن است منشا درد در ناحيه لگن يا مچ پا باشد ولي بصورت درد زانو حس شود. دردهاي مفصل زانو را ميتوان به دو دسته دردهاي حاد و دردهاي مزمن تقسيم بندي كرد.

 

شايعترين علل دردهاي مزمن زانو عبارتند از :

 

آرتروز يا استئوآرتريت

 

به اين بيماري ساييدگي زانو هم ميگويند. آرتروز زانو به علت از بين رفتن غضروف مفصل ايجاد شده و در حالات شديد منيسك هم از بين ميرود. علائم آن بصورت درد زانو و محدوديت حركت و تورم زانو است. تشخيص ساييدگي زانو با معاينه و راديوگرافي ساده داده ميشود و درمان آن درمان هاي عمومي دردهاي زانو است. در حالات شديد، مفصل زانو با مفصل مصنوعي تعويض ميشود.

 

 

روماتيسم

 

روماتيسم معمولا تمام بدن را درگير ميكند. البته مفاصل از محل هاي عمده درگيري در روماتيسم است. مفصل زانو هم ممكن است درگير شود. علامت عمده درگيري روماتيسمي زانو درد و تورم زانو است. در مراحل پيشرفته، مفصل زانو تغيير شكل ميدهد. درمان روماتيسم زانو بصورت مصرف دارو و انجام نرمش هايي جهت افزايش دامنه حركات زانو و تقويت عضلات اطراف مفصل است. در موارد شديد بيماري از تعويض مفصل براي درمان كمك گرفته ميشود.

 

 

بورسيت

 

در اطراف مفصل زانو كيسه هايي وجود دارد كه به آنها بورس ميگويند. اين كيسه ها به علل متفاوتي مانند عفونت يا وارد شدن ضربه ميتوانند ملتهب و دردناك شوند. به اين عارضه بورسيت ميگويند. علائم بورسيت هاي زانو معمولا بصورت درد زانو و تورم موضعي در قسمتي از زانو است. درمان بورسيت هاي زانو همان درمان هاي كلي درد زانو است. بر حسب مورد و در موارد مقاوم به درمان ممكن است از درمان هاي جراحي هم استفاده كرد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.