اگر ضعف اعصاب داريد و اعصابي قوي مي خواهيد حتما كليپ زير را ببينيد. آن چه در لينك زير آمده است توصيه هايي براي كساني است كه ضعف اعصاب دارند.توصيه هاي اسلامي +دستورات طب سنتي 

ضعف اعصاب 

اصطلاح "ضعف اعصاب" اولين ‌بار توسط "جورج ميلر‌برد" روانپزشك و عصب ‌شناس آمريكايي در سال 1860 مطرح شد.
طبق نظرات وي علت ضعف اعصاب فرسودگي عصبي است كه ناشي از تخليه ي سلول عصبي از ذخيره مواد غذايي‌ اش است. اين تخليه بر اثر استرس ‌هايي چون كار اضافي ايجاد مي ‌شود.
شكل بروز ضعف عصبي
اين بيماري به دو صورت بروز مي ‌كند:
* در يك نوع، ويژگي اصلي، شكايت از خستگي فزاينده پس از تلاش ذهني است كه اغلب همراه با كاهش نسبي در عملكرد شغلي يا توانايي مقابله در وظايف روزانه است. خستگي ‌پذيري رواني به طور مشخص، نوعي تهاجم ناخوشايند خاطرات، اشكال در تمركز و ناكارايي تفكر تلقي مي ‌شود.
* در نوع ديگر اين اختلال، بيمار روي احساس ضعف جسمي يا بدني و فرسودگي ناشي از كمترين فعاليت، تاكيد مي‌ كند كه با دردها و ناراحتي عضلاني و ناتواني در شل كردن آن ها همراه است.
علائم
در هر دو نوع فوق، احساسات جسمي ناخوشايند مانند سرگيجه، سردردهاي تنشي و احساس بي ‌ثباتي عمومي شايع است.
مراحل اوليه و مياني خواب معمولا مختل مي ‌شود ولي پُرخوابي نيز ممكن است ديده شود.
از آنجايي كه بسياري از علايم و نشانه‌ هاي ضعف اعصاب با هر يك از اختلالات اضطراب، افسردگي و اختلالات شبه‌ جسمي هم پوشاني دارد تشخيص اين بيماري دشوار است.
ضعف اعصاب اغلب در نوجواني يا ميانسالي بروز مي ‌كند. اين اختلال در صورت عدم درمان معمولا به صورت مزمن در مي ‌آيد و بيمار ممكن است در اثر يك يا چند علامت ناتوان شود.
در دوران كودكي احتمال دارد مشكلاتي در كاركرد تحصيلي نظير نمرات پايين و مدرسه‌ گريزي مشاهده شود.
در بزرگسالي عملكرد شغلي تخريب مي‌ شود يا ممكن است بيمار چنان ناتوان شود كه كار كردن برايش غيرممكن شود. به همين ترتيب روابط اجتماعي، زناشويي و بين ‌فردي نيز دچار مشكل مي ‌شود.
درمان
تجويز دارو فقط در صورتي علايم طبي را تخفيف مي ‌دهد كه به طور همزمان با مداخله روان‌ درماني همراه شود.
بيمار بايد استرس‌ هاي زندگي و روش كنار آمدن با آن ها را بشناسد.
اين بيماران به خوددرماني و استفاده نابجا از دارو تمايل دارند ولي ‌بايد دانست انتخاب داروي مناسب و دستور مصرف بايد حتما زير نظر روانپزشك باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.