فيلم كوتاه امام جماعت همجنس باز را ببينيد.

۹ بازديد

همجنس‌گرايي يكي از گرايش‌هاي جنسي است كه ويژگي آن تمايل زيبايي‌شناختي، عشق رمانتيك، و تمايل جنسي فردي است كه تنها متوجه جنس همگون با خود او است. همجنس‌گرايي همراه با دو گرايش دگرجنس‌گرايي و دوجنس‌گرايي، سه گرايش اصلي جنسي را تشكيل مي‌دهند. به فردي كه به جنس ديگر گرايش داشته باشد «دگرجنس‌گرا» و به افرادي كه هم به جنس ديگر و هم به افراد همجنس با خود تمايل دارند، «دوجنس‌گرا» مي‌گويند.[۱]

 

جهت ديدن فيلم امام جماعت همجنس باز بر روي لينك زير كليك كنيد

 

همجنس بازان

 

رفتار همجنس‌گرايانه به برقراري رابطهٔ جنسي با فردي همجنس اطلاق مي‌شود. همجنس‌گرا به افرادي گفته مي‌شود كه ترجيح مي‌دهند مدّتي طولاني به فعاليت جنسي با افراد همجنس خود بپردازند. در سال‌هاي اخير، براي توصيف سبك زندگي همجنس‌گرايانه از اصطلاح «همجنس‌خواه» استفاده شده‌است، زيرا باور بر اين است كه اين اصطلاح نسبت به اصطلاح همجنس‌گرا بار منفي كمتري دارد. افراد زن و مردي كه مي‌خواهند جهت‌گيري جنسي همجنس‌گرايانه خود را به طور علني ابراز كنند معمولاً از اصطلاح همجنس‌خواه استفاده مي‌كنند.[۲] امروزه براي اشاره به افراد همجنس‌گراي مرد از گي كه از واژهٔ انگليسي Gay آمده‌است و براي همجنس‌گرايان زن معمولاً واژه لزبين يا لِز كه از واژهٔ انگليسي Lesbian آمده استفاده مي‌شود. در زبان فارسي در گذشته به همجنس‌گرايان زن، «طَبَق‌زن» گفته مي‌شده كه به عمل طَبَق‌زني اشاره داشته‌است.[۳] اين اصطلاح امروزه در زبان فارسي به ندرت مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 

انجمن روان‌شناسي آمريكا معتقد است كه براساس اتفاق نظر علوم رفتارشناسي و جامعه‌شناسي و متخصصان سلامت و سلامت رواني همجنس‌گرايي في‌نفسه نمونه‌اي معمولي و رد نكردني از اختلاف در گرايش‌هاي جنسي انسان است.[۴][۵]

 

در ادبيات و هنر برخي نقاط جهان از زمان بسيار كهن، شاهد اشاراتي به اين پديده هستيم. اديان توحيدي همچون يهوديت، اسلام و مسيحيت با همجنس‌گرايي مخالفت كرده‌اند هر چند كه در اين رابطه در ميان متخصصان ديني اختلاف نظر وجود دارد و براي نمونه برخي از فرقه‌هاي مسيحيت همجنس‌گرايي را گناه نمي‌دانند.

 

تخمين قابل اعتماد تعداد افرادي كه همجنس‌گرا شناخته مي‌شوند و درصدي از مردم كه تجربه جنسي با هم‌جنس داشته‌اند به دلايل مختلفي براي پژوهشگران دشوار است.[۶] امروزه براساس بيشتر مطالعات در جوامع مختلف بين ۲٪ تا ۱۳٪ افراد جامعه در طول عمر شان شكلي از تماس جنسي با هم‌جنس شان را تجربه كرده‌اند.[۷][۸][۹][۱۰][۱۱][۱۲][۱۳] همچنين اغلب همجنسگرايان در روابط عاطفي پايدار هستند. بر اساس مطالعات روان‌شناختي حس عاطفي در همجنس‌گرايان با حس عاطفي موجود در دگرجنس‌گرايان برابر است و تفاوتي ندارد.[۱۴] روابط و رفتارهاي همجنس‌گرايانه همان‌گونه كه توسط برخي مورد ستايش واقع شده‌اند در طول تاريخ بسته به موقعيت، فرهنگ و زمان وقوع، محكوم نيز شده‌است. از اواخر سده ۱۸ ميلادي جنبش‌هايي به منظور شناساندن و گرفتن حقوق قانوني برابر همچون حق ازدواج، اتحاد مدني، سرپرستي فرزندخوانده، استخدام، خدمت در ارتش و دسترسي برابر به خدمات درماني براي همجنس‌گرايان به وجود آمده‌است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.